::..Digital Clock..::

Monday 11 July 2011

::..Kegelapan..::

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.
Selamat malam semua. Takut gelap tak? Hehehe (’’,)

….Kegelapan….

Berjalan seorang diri di malam hari..
Bertemankan sinaran rembulan yang menerangi alam..
Tiba-tiba aku rasakan seperti terasing dalam duniaku..
Aku berada dalam kegelapan..
Dimanakah cahaya?
Puas sudah aku mencari jalan pulang..
Berlari ke kanan dan berlari ke kiri..
Mencari-cari jika ada kelibat manusia dalam perjalananku..
Ahh, aku buntu..
Dimanakah aku?
Sudah sesatkah aku?
Aku menangis semahunya..
Aku merintih seorang diri namun tiada siapa yang peduli..
Kenapa semuanya gelap?
Apa sudah jadi dengan diriku?
Aku terduduk di jalanan..
Aku tak mampu untuk mengorak perjalanan walau selangkah..
Aku kebingungan..
Bukankah tadi masih ada cahaya bulan?
Mengapa kini kegelapan yang menyelubungiku?
Aku pejamkan mata..
Aku tarik nafas sedalam-dalamnya..
Aku teringat kedua orang tuaku..
Juga keluarga yang amat aku kasihi..
Aku berdoa semoga ada cahaya yang akan menerangi hidupku..
Cahaya yang mengeluarkan aku dari kegelapan..
InsyaAllah, Amin..

No comments:

Post a Comment